Salgs- og leveringsbetingelser

1. Generelt
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af reservedele hos Weber til levering i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Weber ejes og drives af Weber Stephen Nordic, CVR-nr. 25194969 Weber, Bøgildsmindevej 23, 9440 Nørresundby, 99363010, info@weberstephen.dk.

 

2. Bestilling af varer
Ved kontakt til Weber Kundeservice kan der bestilles reservedele til Weber grill. Weber sender per e-mail tilbud på de bestilte reservedele samt et betalingslink. Når betalingen er godkendt, afsendes varen og beløbet trækkes på kreditkortet. Der sendes efterfølgende en faktura.

 

3. Priser og betaling
Alle priser er i den oplyste valuta og er inkl. moms og andre afgifter.

Vi accepterer følgende betalingsmidler: Dankort, Mastercard, Visa, JCB, American Express. Kortoplysninger transmitteres krypteret.

 

4. Forsendelse og levering
Vi bestræber os på at levere bestilte varer inden for 2 hverdage fra modtagelse af en bestilling forudsat vi har varen på lager.

De samlede forsendelsesomkostninger, vil fremgå af tilbuddet.

 

5. 14 dages fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret. Hvis du vil udnytte fortrydelsesretten, skal du meddele os dette ved afgivelse af en utvetydig erklæring og herefter returnere varen til os senest 14 dage efter den dato, hvor vi modtog din meddelelse om fortrydelse. Du skal kontakte Kundeservice, såfremt du fortryder dit køb. Reglerne om fortrydelsesret gælder ikke køb foretaget af erhvervsdrivende.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

 

Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

DKI (Weber), Mimorsvej 5, 4600 Køge, Denmark

 

Hos Kundeservice får du oplyst et returvareordrenummer som SKAL påføres forsendelsen (let læselig)

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket, idet du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, hvis du fortryder købet.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du skal vedlægge en kopi af fakturaen eller anden dokumentation for dit køb.

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, som du har betalt for den pågældende vare inkl. leveringsomkostninger.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du benyttede i forbindelse med købet.


BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • Du har taget varen i brug,
  • Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på

 

6. Reklamation
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelsreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig. Reklamation inden for 2 måneder efter, at fejlen blev opdaget, er altid rettidig.

Du kan reklamere ved at kontakte Kundeservice

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
 

Varen skal sendes til:

DKI (Weber), Mimorsvej 5, 4600 Køge, Denmark
 

Når du ønsker at returnere en varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvori manglen består.

Hos Kundeservice får du oplyst et returvareordrenummer som SKAL påføres forsendelsen (let læselig)

Er reklamationen berettiget, refunderer vi beløbet så hurtigt som muligt. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om forsendelsesomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

7. Persondata
For at købe reservedele hos Weber, skal du som minimum oplyse:

  • · Navn
  • · Adresse
  • · E-mailadresse
  • · Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, hvilket er i overensstemmelse med bogføringslovens regler, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Evt. videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

 

8. Lovvalg og værneting
Køb af varer hos Weber er undergivet dansk ret og tvister afgøres af de danske domstole.